§ 1 - Definicje



Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca zakupów w Sklepie.

Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą zakupów w Sklepie w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą lub zawodową.

Towary - przedmioty, produkty lub usługi oferowane do sprzedaży w Sklepie.

Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży towarów lub usług zawierana między Sklepem a Klientem za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.

Cena - cena wyświetlana przy każdym produkcie na stronie internetowej Sklepu, podana w polskich złotych i zawierająca podatek VAT.

Koszt dostawy - opłata pobierana od Klienta za dostawę zamówionych towarów.

Sposoby płatności - metody płatności dostępne dla Klientów Sklepu, np. przelew tradycyjny, karta kredytowa, płatność Autopay itp.

Reklamacja - zgłoszenie Klienta dotyczące niezgodności towarów z umową sprzedaży lub wadliwości towarów.

Polityka prywatności - zasady przetwarzania danych osobowych Klientów przez Sklep zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Warunki zwrotu - zasady zwrotu zakupionych towarów przez Klienta, w tym okres na dokonanie zwrotu i warunki dokonania zwrotu.

Prawa autorskie - prawa autorskie do treści umieszczonych na stronie internetowej Sklepu, w tym zdjęć, opisów i innych materiałów.





§ 2 - Postanowienia ogólne



1. Sklep internetowy PAER Guitars & Accessories (dalej: Sklep) prowadzony jest przez Pana Alana Skorupę na zasadzie działalności nierejestrowanej (podstawa prawna art. 5 Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo Przedsiębiorców, Dz. U. z 2023 r. poz. 221) i ma siedzibę w miejscowości 63-500 Marydół 72A, e-mail: paer.poland@gmail.com., telefon kontaktowy: +48 782 361 925



2. Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w Sklepie przez Klientów, w tym warunki zawierania i realizacji umów sprzedaży, zasady reklamacji oraz tryb postępowania w przypadku naruszenia przez Klientów postanowień Regulaminu. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej Sklepu pod odnośnikiem https://paer.pl/content/14-regulamin



3. Sklep prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet aktualnie tylko na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej



4. Zakupu na stronie internetowej Sklepu można dokonać jako gość, tj. bez rejestracji konta, lub po jego założeniu



5. Klient może dokonać zakupu towarów dostępnych w Sklepie, wybierając odpowiedni produkt, określając jego ilość oraz dokonując wyboru formy płatności i dostawy.



6. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za błędne wybory dokonane przez Klienta, w tym wybór niewłaściwego produktu, jego ilości, formy płatności lub dostawy.



7. W przypadku dokonania błędów przez Klienta w procesie składania zamówienia, Sklep zastrzega sobie prawo do kontaktu z Klientem w celu potwierdzenia lub korekty zamówienia.



8. Wszystkie towary oferowane w Sklepie jako "nowe", są fabrycznie nowe, wolne od wad i legalnie wprowadzone na rynek polski. Towary oznaczone jako "używane", znajdują się w stanie i kondycji określonych w opisie przedmiotu.



9. W przypadku braku możliwości zrealizowania zamówienia, np. w przypadku braku dostępności towarów, Sklep zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Klienta o tym fakcie i zwrotu wpłaty w ciągu 14 dni roboczych.



10. Wszystkie ceny podane na stronie Sklepu są cenami brutto i zawierają podatek VAT. Koszt dostawy może być naliczony dodatkowo i zależy od wybranej przez Klienta formy dostawy.



11. Zamówienia złożone w Sklepie uznawane są za ofertę zawarcia umowy sprzedaży, która zostanie zawarta po akceptacji zamówienia przez Sklep i przesłaniu potwierdzenia zamówienia na adres e-mail Klienta.



12. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia w przypadku podejrzenia, że zamówienie zostało złożone w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa lub w celu oszustwa.



13. Klient może dokonać zmiany lub anulowania zamówienia przed wysyłką towarów, składając odpowiednie żądanie za pośrednictwem e-maila lub formularza kontaktowego na stronie Sklepu.



14. Sklep wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia Klientom korzystania ze strony internetowej oraz zapewnienia jej prawidłowego funkcjonowania. Korzystanie z plików cookies jest dobrowolne, jednakże ich brak może wpłynąć na wygodę korzystania ze Sklepu.



15. Pliki cookies wykorzystywane są również w celach statystycznych oraz marketingowych, w tym do zbierania informacji o preferencjach i zachowaniach Klientów.



16. Sklep zobowiązuje się do ochrony prywatności danych Klientów i wykorzystania plików cookies wyłącznie w celach określonych w niniejszym Regulaminie oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.



17. Klient może w każdej chwili zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce internetowej lub zrezygnować z ich wykorzystywania poprzez odpowiednią konfigurację ustawień.



18. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za różnicę w barwach przedmiotów wynikającą z różnych ustawień monitora Klienta. Przed dokonaniem zakupu Klient powinien dokładnie zapoznać się z opisem produktu, w tym jego właściwościami, rozmiarem i kolorem.



19. W przypadku wątpliwości co do koloru lub innych właściwości produktu, Klient powinien skontaktować się z obsługą Sklepu w celu uzyskania dodatkowych informacji. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za decyzje Klienta wynikające z nieprawidłowej interpretacji informacji zawartych na stronie Sklepu.



20. Sklep zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie. Klient zostanie poinformowany o zmianie Regulaminu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail podany przez Klienta przy składaniu zamówienia.



21. Klient może dokonywać zakupów w Sklepie tylko po zapoznaniu się z treścią Regulaminu i jego zaakceptowaniu.



§ 3 – Złożenie zamówienia



1. Klient może złożyć zamówienie w Sklepie internetowym poprzez wybór interesującego go produktu i dodanie go do koszyka.



2. W procesie składania zamówienia Klient zobowiązany jest do podania prawdziwych i aktualnych danych, w tym danych kontaktowych, adresu dostawy i informacji dotyczących płatności.



3. Sklep zastrzega sobie prawo do weryfikacji podanych przez Klienta danych przed realizacją zamówienia, w tym do kontaktu telefonicznego lub e-mailowego w celu potwierdzenia danych.



4. W przypadku braku możliwości potwierdzenia danych lub uzyskania informacji zwrotnej od Klienta, Sklep zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia.



5. Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma automatyczne potwierdzenie złożenia zamówienia na podany przez niego adres e-mail. Potwierdzenie to nie stanowi jeszcze potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji.



6. Sklep dokonuje weryfikacji zamówienia przed jego realizacją, w tym weryfikuje dostępność produktów i informacje dotyczące zamówienia. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia Sklep skontaktuje się z Klientem w celu uzgodnienia dalszych kroków.



7. W przypadku dokonania płatności za zamówienie, Klient zobowiązany jest do dokonania jej w terminie określonym przez Sklep. Nieopłacone zamówienia nie są realizowane.



8. Sklep dokłada wszelkich starań, aby realizacja zamówienia odbywała się w jak najszybszym czasie. Czas realizacji zamówienia zależy jednak od dostępności produktów, wybranej formy płatności oraz czasu dostawy.



9. Klient może w każdej chwili zrezygnować z zamówienia przed jego realizacją, poprzez kontakt z obsługą Sklepu. Po złożeniu zamówienia, Klient nie ma już możliwości zmiany jego treści.



10. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia w przypadku naruszenia postanowień Regulaminu przez Klienta lub w przypadku okoliczności uzasadniających odmowę realizacji zamówienia, o czym Klient zostanie powiadomiony.

§ 4 – Płatność



1. Ceny produktów widoczne na stronie internetowej sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu prawa, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży.



2. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów bez uprzedzenia, jednakże cena wyświetlana w momencie złożenia zamówienia przez Klienta jest wiążąca dla obu stron umowy.



3. W przypadku wystąpienia błędu w wyświetlanej cenie produktu, sklep zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia Klienta, informując go o tym fakcie niezwłocznie.



4. W przypadku zwrotu towaru, sklep zwraca Klientowi jedynie wartość produktu, pomniejszoną o koszty dostawy oraz ewentualne opłaty manipulacyjne.



5. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia w przypadku braku płatności lub w przypadku braku potwierdzenia dokonania płatności przez system płatności elektronicznej.



6. W przypadku opóźnień w realizacji zamówienia z winy sklepu, Klient ma prawo do odstąpienia od umowy lub otrzymania zadośćuczynienia w postaci bonu rabatowego na kolejne zakupy w sklepie.



§ 5 – Dostawa



1. Sklep stara się zrealizować zamówienie Klienta w możliwie najkrótszym czasie. Szacowany czas realizacji zamówienia podawany jest na stronie internetowej sklepu, jednak nie stanowi on gwarancji.



2. Koszt dostawy zamówienia ponosi Klient, chyba że strona internetowa sklepu wskazuje inaczej.



3. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie spowodowane przyczynami leżącymi poza jego kontrolą, takimi jak: błędy w adresie dostawy podanym przez Klienta, opóźnienia w działaniu firm kurierskich lub poczty.



4. W przypadku, gdy Klient nie odbierze przesyłki z powodu nieprawidłowego lub nieaktualnego adresu dostawy, sklep nie ponosi odpowiedzialności za nieodebrane przesyłki, a Klient ponosi koszty związane z ponownym wysłaniem przesyłki.



5. Klient ma obowiązek sprawdzenia stanu towaru oraz zgodności zamówienia z umową w momencie odbioru przesyłki. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub niezgodności, Klient powinien niezwłocznie skontaktować się ze sklepem.



6. W przypadku stwierdzenia braków w zamówieniu, Klient ma obowiązek poinformować sklep o tym fakcie w ciągu 7 dni od otrzymania przesyłki.



7. Sklep zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy w przypadku braku możliwości realizacji zamówienia przez przyczyny od siebie niezależne.



8. W przypadku odstąpienia od umowy przez Klienta z przyczyn niezależnych od sklepu, np. z powodu zmiany decyzji zakupowych, koszty zwrotu towaru ponosi Klient.



9. W przypadku reklamacji, sklep ma obowiązek wymienić wadliwy towar na nowy lub zwrócić Klientowi koszty zakupu oraz koszty przesyłki, jeśli reklamacja zostanie uzasadniona.



§ 6 – Ochrona danych osobowych



1. Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić pełną ochronę danych osobowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się wyłącznie w celach związanych z realizacją zamówienia oraz marketingowych, a wszystkie dane są przechowywane w sposób bezpieczny i poufny. Klienci, których dane przetwarzamy, mają prawo do wglądu, poprawiania, usuwania oraz przenoszenia swoich danych osobowych, a także do wycofania zgody na ich przetwarzanie w każdej chwili.



§ 7 – Odstąpienie od umowy



1. Klient, który zawarł umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty otrzymania towaru.



2. W celu odstąpienia od umowy, Klient powinien złożyć Sprzedawcy pisemne oświadczenie, zawierające informację o odstąpieniu od umowy.



3. Towar należy odesłać na adres sklepu w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Towar powinien być odesłany w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.



4. Klient ponosi koszty zwrotu towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść te koszty.



5. Sprzedawca zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności w ciągu 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, w tym koszty dostarczenia towaru.